Чого ж очікувати від дядечка Сема (на тлі істерії російської пропаганди)
Республiканцi в Палатi представникiв Конгресу США вимагають провести аудит коштiв, видiлених на пiдтримку України. За їхнiм законопроектом Конгрес має отримати протягом 14 днiв пiсля його ухвалення всi документи щодо вiйськової, цивiльної та фiнансової допомоги, наданої Українi за пiдписом Джо Байдена.
Росiя вбачає у такому пiдходi республiканцiв практично власну перемогу, прогнозуючи значне зменшення, або й навiть припинення допомоги Українi з боку Уряду США. Пiдставою для таких «радощiв» та «прогнозiв» стала непевна перемога на промiжних виборах до Сенату, у ходi яких Республiканцi отримали незначну перевагу над Демократами та, вiдповiдно, бiльшiсть у Палатi представникiв.
Той факт, що нижня палата парламенту дiсталася республiканцям (до цього обидвi палати контролювали демократи), дасть їм змогу бiльшою мiрою впливати на законодавчу дiяльнiсть: тепер, iмовiрно, бiльше законопроектiв обговорюватимуться у спiльному комiтетi верхньої та нижньої палат, який створюють у разi розбiжностей мiж ними. Але для ухвалення закону в будь-якому разi потрiбен консенсус мiж обома частинами конгресу. А у Сенатi демократи все ще зберiгають бiльшiсть.
Влада США знову роз’єднана за партiйною ознакою. Але чи є привiд росiї аплодувати результатам промiжних виборiв – велике питання. Достатньо навести лише один красномовний приклад…
9 травня 2022 року (символiчно!) президент Байден пiдписав закон про ленд-лiз для України, щоб спростити постачання нам вiйськової допомоги. Цей законопроект був запропонований сенатором-республiканцем Джоном Корнiном. У сенатi його ухвалили одноголосно, а в палатi представникiв спiввiдношення голосiв «за» i «проти» становило 417 до 10. Десять тих, хто проголосував проти законопроекту, були республiканцями, але навiть у своїй партiї вони опинилися у меншостi!
Тобто, на той момент була двопартiйна пiдтримка України. I чи змiнилося щось суттєво за пiвроку, що минули вiдтодi, – велике питання.
На думку аналiтикiв, принципових змiн допомоги Українi не вiдбудеться, але контроль за використанням фiнансової допомоги для Києва може посилитися. Для України це не є проблемою. Прозорiсть використання коштiв вже була пiдтверджена багаторазовими перевiрками. Тому сподiвання на змiни «на краще» для кремля можуть базуватися лише на вигаданих оточенням путiна фантазiйних звинуваченнях у «нецiльовому використаннi» та «розпродажу отриманої вiд США зброї на тiньовому ринку».
Але звиклi вже до iнформацiйного бруду з боку росiї американцi та європейцi навряд чи серйозно сприйматимуть такi заяви. Влада США, не зважаючи на партiйну приналежнiсть, абсолютно свiдомо розумiє загрози та ризики для Сполучених Штатiв та Свiтової демократiї в цiлому у випадку поширення кремлiвської зарази. Як i те, що на завадi такого поширення зараз стоїть лише одна країна – Україна.
Тому, сподiвання путiнської росiї на переформатування вiдносин з США, як провiдником Свiтової демократiї, абсолютно безпiдставнi i є, по сутi, лише черговою спробою хоч якось означити «свiтло у кiнцi тунелю» для внутрiшнього споживача, який знаходиться на межi спалаху вiд злочинних дiй «генiального керманича усiя русi».