«Якість. Професіоналізм. Лідерство: спроможність бути сильними»: дискусійна панель Крайового форуму освітян
Дискусійна панель «Якість. Професіоналізм. Лідерство: спроможність бути сильними» відбулася в рамках ювілейного Крайового форуму освітян «Освіта – енергія майбутнього» у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка.
Модераторка, керівниця Навчально-наукового центру якості освіти ТНПУ Ольга Пежинська підкреслила, що гасло Крайового форуму «Освіта. Незламність. Разом до перемоги» співзвучне з назвою секції: «Якість – це забезпечення належного рівня освіти в сучасних умовах. Професіоналізм – неперервний професійний розвиток. Лідерство – здатність впливати на інших, надихати та спрямовувати їх до спільної мети. Спроможність бути сильними – долати труднощі та виклики, які виникають на шляху до успіху».
Ольга Михайлівна, які і всі учасники форуму, висловили особливу вдячність Збройним Силам України за можливість провести та долучитись до заходу. Серед учасників форуму були викладачі та студенти ТНПУ, а також колеги-освітяни з різних куточків України.
Розпочали пленарне засідання начальниця навчально-методичного відділу КЗВО «Рівненська медична академія» Інеса Хмеляр та доцентка кафедри педагогіки й освітніх інновацій Рівненського ОІППО Надія Мельник. Науковиці розкрили тонкощі «Професійного розвитку педагогічного працівника в умовах освітніх змін».
Про важливість «Взаємодії голови циклової комісії з учасниками освітнього процесу як запоруки якісної освітньої діяльності» розповів Дмитро Лисиця, завідуючий відділеннями «Стоматологія», «Сестринська справа», доцент кафедри фундаментальних дисциплін фахового медичного коледжу КЗВО «Рівненська медична академія».
Дмитро Леонідович у своєму виступі наголосив: «Повноцінний освітній процес неможливий без студентів, однак зацікавити їх – нелегка справа, хоч і надто цікава».
Роман Данилюк, заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель хімії Рівненського ліцею «Елітар», розповів про «Інноваційні підходи в організації науково-дослідницької діяльності МАН в умовах воєнного стану».
Лектор детальніше ознайомив із «Хакатоном обдарованості», який практикують у їхньому закладі. Завдяки такій методиці викладачі знаходять талановиту молодь та залучають її до науково-дослідницької діяльності.
Під час виступів колег, науковці ТНПУ долучались до обговорення та запозичили теоретичний матеріал, аби практикувати нові методики у стінах рідного вишу.
Олена Гузар, кандидатка філологічних наук, керівниця Центру професійного розвитку та лідерства ТНПУ презентувала учасникам доповідь на тему «Емпатія в комунікації вищої школи». Олена Володимирівна наголосила: «Емпатія – це не просто навичка емоційного інтелекту та здатність розуміти точки зору інших людей, це – запорука успішного навчання студентів».
Оксана Боднар, керівниця Дослідницького офісу менеджера освіти виступила з доповіддю «Самоосвіта менеджера як ключовий чинник підвищення якості управління». У своїй доповіді професорка вела мову про важливість самоосвіти для кожного та наголосила, що для керівника це – надважливо задля ефективного та якісного управління.
«Богдане Богдановичу, сьогодні це про вас і саме ви – прогресуючий менеджер, який гідно веде людей за собою», – звернулася до ректора ТНПУ Оксана Степанівна.
На практичному досвіді про «Запровадження освітніх програм: фактори забезпечення якості та підвищення конкурентоспроможності закладу вищої освіти» розповіла Ольга Пежинська, керівниця Навчально-наукового центру якості освіти ТНПУ. Ольга Михайлівна зосередила увагу на факторах, методах і освітній теорії.
Гордістю вишу є функціонування бюро кар’єри ТНПУ. Про «Модель партнерства ЗВО та ринку праці» детальніше розповіла керівниця Бюро кар’єри, голова комісії з внутрішнього забезпечення якості освіти ТНПУ Марія Бойко, яка наголосила, що на співпраці та комунікації базується успіх установ.
Про «Потенціал Центру післядипломної освіти у реалізації інноваційного підходу до організації післядипломної освіти» проінформувала учасників керівниця цього ж центру ТНПУ Світлана Калаур. У виступі Світлана Миколаївна закцентувала увагу слухачів на ваучерному навчанні, яке відбувається за кошти державного бюджету та можливості підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників.
Підсумував вищесказане та підтримав учасників форуму ректор ТНПУ Богдан Буяк:
«Я дякую кожному, хто долучився до форуму, бере активну участь в обговоренні та усім, хто плідно працював над його реалізацію. Щиро вірю у конструктивну співпрацю з колегами й надалі та вкотре наголошу, що педагогічна освіта в часи невизначеності, а це коронавірус і війна, має складні завдання та виклики, які освітяни гідно долають щодня».
Сподіваємось, що VI Крайовий форум освітян відбудеться офлайн у вільній та мирній країні.
Христина Надала