Дві проблеми Тернопільщини
Тернопільщина в очікуванні призначення нового голови Тернопільської обласної державної адміністрації. Поки аналітики обговорюють ймовірних кандидатів на посаду нового очільника області, ми вирішив нагадати читачеві ТОП-3 проблем Тернопільської області, над якими потрібно працювати новому очільнику ТОДА. Бо без вирішення проблем, нормальний розвиток Тернопільщини неможливий.
Гаївський міст
З 2016 року Гаївський міст визнано аварійним і з того часу почалися підготовчі роботи та безпосередній ремонт мосту. Однак є одне велике «але». Роботи здійснюються за рахунок місцевого бюджету міста Тернополя. І це не зважаючи на те, що згідно досліджень Гаївським мостом користуються лише 27% тернополян. Інша кількість пересувань через шляхопровід – це транзитний рух, бо міст є частиною траси міжнародного значення.
На повну реконструкцію Гаївського мосту необхідно понад 205 мільйонів гривень. Зрозуміло, що виключно для Тернополя ця сума не підйомна. Це добре розуміли й в уряді. Зокрема прем’єр Володимир Гройсман неодноразово заявляв, що кошти на ремонт стратегічного для держави Гаївського мосту закладені у Фонд регіонального розвитку.
У свою чергу, мерія Тернополя намагається робити все можливе, щоб Гаївський міст продовжив життя. Зараз відбуваються роботи з часткового демонтажу та ремонту аварійного Гаївського мосту. Міська рада виготовила проектно-кошторисну документацію, замовила усі експертизи та виділила цьогоріч частину коштів на проведення першочергових робіт.
Зрозуміло, що цього замало. Тому одне з головних завдань нового губернатора – це співфінансування ремонтних робіт для оперативного вирішення цієї проблеми. Бо не виключена трагедія. Як у Харкові, де 25 серпня обвалився автомобільний міст. Чи у Києві, де на початку року частково обвалився Шулявський міст. Чи на рідній Тернопільщині, де 13 лютого у селі ЛисівціЗаліщицького району обвалився міст, який проходив через річку Серет.
Для нового губернатора на кону стоїть не лише питання забезпечення функціонування транспортної артерії загальнонаціонального значення. А найголовніше – життя та здоров’я людей.
Аеропорт «Тернопіль»
У той час, як в аеропортах сусідніх обласних центрах збільшуються кількість авіарейсів, на ринок заходять лоукостери зі світовим ім’ям, на Тернопільщині аеропорт заростає буряном. Аеропорт, який розташований за 3 кілометри від обласного центру та займає площу 164,29 га.
Про відродження аеропорту «Тернопіль» проводять регулярні наради, будуються плани та амбітні проекти. Однак жоден з них не був реалізований. За 15 років змінилося 7 керівників. Впродовж цього часу було ліквідовано систему газового опалення з індивідуальними котлами в приміщеннях аеровокзалу, автогаражів та охорони. Також вийшла з ладу більша частина автопарку, котрий нараховував близько 50 одиниць техніки.
Мерія Тернополя активно включилася у цей процес відновлення аеропроту. Міський голова Сергій Надал запропонував лоукостеруRyanair літати з місцевого летовища. Це не було популістським кроком. Був надісланий офіційний лист компанії Ryanair, відбулися переговори. І Ryanair внесла тернопільське летовище у список аеропортів, де буде працювати цей лоукостер. Але звичайно для цього треба відновити інфраструктуру. Місто це зробити не має права, бо летовище перебуває на балансі обласної влади.
Тому новий губернатор має стратегічне завдання, разом з міською радою реанімувати наше летовище. Це стане потужним економічним проривом для області. Іноземні лоукости вже освоїли чотири українські міста – Київ, Львів, Харків та Одесу. Більше того – із Франківська і Чернівців відбуваються регулярні рейси в Іспанію. Завдяки дешевим перельотам українці мають змогу вигідно і швидко дістатись у будь-яку країну Європи. Тим часом у цих містах спостерігається і приріст туристів-іноземців. Компанії-лоукостери зацікавились і тернопільським летовищем. Справа за новим очільником ОДА.
Віра СОТНИК