Єдиний центр прийняття екстрених викликів за номером 112 створять в Україні
В Українi створять єдиний центр прийняття екстрених викликiв за номером 112. Верховна Рада проголосувала за ухвалення вiдповiдного законопроєкту.
Зателефонувавши за цим номером, людина зможе отримати комплексну допомогу в екстрених ситуацiях, якi загрожують здоров’ю, життю, майну, навколишньому природному середовищу або громадському порядку. Як працюватиме служба та як це нововведення наближає Україну до ЄС – розбирався Центр громадського монiторингу i контролю.
Принцип «Єдиного вiкна»
Речник парламенту Руслан Стефанчук пояснив, що створення «Системи 112» за фактом означає об’єднання всiх служб – 101, 102, 103 та 104 – в єдину систему. За його словами, принцип «єдиного вiкна» дозволить забезпечити кращий рiвень надання екстреної допомоги та оперативно залучати декiлька екстрених служб у разi виникнення невiдкладних ситуацiй.
У Мiнiстерствi внутрiшнiх справ розповiли, що у «Системi 112» поєднанi традицiйнi методи реагування на екстренi та надзвичайнi подiї й iнформацiйно-телекомунiкацiйнi технологiї. Це дозволить:
– пiдвищити ефективнiсть надання допомоги населенню;
– удосконалити дiяльнiсть аварiйно-рятувальних служб, полiцiї та медикiв;
– вiддалено «бачити» ситуацiю на мiсцi екстреної подiї;
– оперативно задiяти доступнi ресурси;
– забезпечувати iнформацiєю урядовi та регiональнi кризовi центри в режимi реального часу.
Що змiниться
Єдиний номер виклику екстрених служб 112 може запрацювати до кiнця року у Києвi та Київськiй областi, розповiв заступник Мiнiстра внутрiшнiх справ України Iгор Бондаренко пiд час брифiнгу в Медiацентрi Україна. Решта регiонiв можуть приєднатись до системи протягом наступного року.
Запровадження єдиного номеру 112, за словами заступника мiнiстра, спростить українцям процес виклику одразу кiлькох екстрених служб.
«Людинi не потрiбно буде у разi якоїсь складної ситуацiї, де необхiдна участь декiлькох служб наприклад, i ДСНС, i швидкої допомоги, чи ще iнших, вживати якихось додаткових заходiв i телефонувати в декiлька служб. Вона повiдомляє оператору ту iнформацiю, яку може надати. Оператор автоматично бачить мiсце розташування абонента, формує картку подiї, заповнює згiдно нової методики вже чiткий план реагування, задiює оперативно-диспетчерськi пiдроздiли, якi обслуговують дане мiсце. I це автоматично обробляється, автоматично опрацьовуються, пiдроздiли уже здiйснюють реагування за готовим чiтким алгоритмом», — пояснив Iгор Бондаренко.
Європейський досвiд
Створення «Служби 112» входить до перелiку зобов’язань України в рамках Угоди про асоцiацiю з ЄС. Безкоштовний номер 112 вiдомий кожному європейцю. Набравши його, мешканець Європи потрапляє до диспетчерського центру служби екстреної допомоги, яка координує дiї полiцiї, пожежної охорони, швидкої медичної допомоги, аварiйної газової служби, рятувальних служб. Отже, опинившись у безвихiдному становищi, людинi не треба визначатись, кому телефонувати. Треба лише сповiстити про проблему на 112.
Унiкальнiсть номеру 112 у тому, що його можна набрати з будь-якого телефонного апарата, без введення PIN-коду та при заблокованiй клавiатурi. Пiд час виклику автоматично визначається мiсцезнаходження абонента, є можливiсть спiлкуватися рiзними мовами.