В Україні заборонили рекламувати електронні сигарети: серйозні штрафи очіують недобросовісних продавців
З 11 липня за рекламу IQOS, glo, електронних сигарет, заправних контейнерів та рідин в Україні будуть штрафувати.
Про це йдеться в Законі України 1978-ІХ,.
За порушення Закону передбачаються серйозні штрафи: до 50 000 гривень.
“За кожен факт реклами на окремому рекламному носії або кожний окремий захід. Ця норма набуває чинності з 11 липня 2023 року”, — йдеться у повідомленні.
До 10 липня в Україні не було жодного контролю за рекламою різноманітних брендів електронних пристроїв для куріння. Віднині ця галузь стала регульованою.
До слова, тютюнові вироби для нагрівання ще з 1 липня 2022 року прирівнюються до звичайних сигарет та мають підпадати під усі обмеження, визначені законом для тютюнових виробів.
До електронних сигарет застосовуються усі норми чинного законодавства щодо захисту населення від шкоди тютюну нарівні з традиційними тютюновими виробами, зокрема:
- забороняється продаж особам до 18 років (до цього сигарети для нагрівання, які містять тютюн продавалися навіть дітям з часу появи на ринку у 2016 році). За порушення передбачений штраф 6800 грн для суб’єкта господарювання та від 6800 до 13600 грн для продавця;
- забороняється будь-яка реклама, спонсорство та стимулювання продажу. За порушення передбачений штраф для суб’єктів господарювання від 30 до 50 тис. грн за кожен факт реклами;
- запроваджується нанесення медичних попереджень на упаковування сигарет для нагрівання відповідно до вимог для тютюнових виробів.
Також з 11 липня 2022 року в Україні набули чинності норми антитютюнового Закону 1978-ІХ, які передбачають заборону куріння сигарет для нагрівання у визначених законом громадських місцях нарівні із сигаретами, кальянами та е-сигаретами (куріння яких заборонено з 2012 року).