У Львові перевізники змусили платити за проїзд усіх пенсіонерів, а у Тернополі пільги залишились
Перевізники Львова прийняли одностороннє рішення зобов’язати усіх пенсіонерів з 20 січня 2018 року платити за проїзд. У Івано-Франківську у понеділок-вівторок приватні перевізники вимагають підвищення тарифу до 5 гривень. У Тернополі не без проблем, але електронна система оплати за проїзд у транспорті – налагоджується. Пенсіонерам та пільговикам збережено право на пільговий квиток, а усі власники «Карти тернополянина» сплачують за проїзд 4 грн у маршрутках і 3 грн у тролейбусах.
Що у Львові
Після 20 січня пенсіонери у Львові та Львівській області платитимуть за проїзд. Таке рішення автотранспортних підприємств регіону. Про це повідомляє ЛОО ВГО «Всеукраїнська асоціація автомобільних перевізників» у Фейсбуці.
«Ситуація заходить в тупик через невирішення цієї проблеми з боку Верховної Ради України та Кабінету міністрів України. Пенсіонерам пільги на транспортні послуги не передбачені Законами України», – заявляють перевізники і наводять витяг із Закону України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії».
За даними перевізників, на Львівщині налічується 506 тис. пенсіонерів за віком.
Що в Івано-Франківську
Міський голова Івано-Франківська Руслан Марцінків на своїй сторінці у Фейсбук заявив, що перевізники шантажують городян невиїздом на маршрути.
«Тож якщо дійде справа до того, що перевізники не вийдуть на маршрути, ми готові розривати договори й запрошувати перевізників з інших міст. Усі ми розуміємо, що франківці не повинні ставати заручниками маніпуляцій перевізників. Тож зі свого боку будемо робити все можливе, щоб мінімізувати незручності для мешканців. А перевізників закликаю до вирішення питання у правовому полі через компроміс, щоб не нашкодити мешканцям», – заявив Марцінків.
У свою чергу мешканці міста підтримали свого мера у соціальних мережах.
Що у Тернополі
Перевізники та водії досягнули часткового порозуміння щодо ситуації з перевезеннями в Тернополі.
«Тернопіль сьогодні впроваджує новацію, яка діє в усьому цивілізованому світі. Цей перехідний етап є складним, але є розуміння між усіма сторонами, що він необхідний, – зазначає міський голова Тернополя Сергій Надал. – За результатами зустрічі ми домовилися, що перевізники повинні переходити на інший режим роботи, зокрема розраховувати зарплату водіям за км/год, що стимулюватиме їх відпрацьовувати весь графік. Також буде доставлено у тестовому режимі додаткові зчитувачі оплати проїзду».
Також у Тернополі вже працює система контролю. Тобто контролери перевірятимуть наявність проїзних квитків та документів на проїзд у пасажирів, що полегшить роботу водіям. А ті особи, які не матимуть квитків, будуть оштрафовані у 20-ти кратному розмірі.
«Виплата заробітної плати водієві – це питання кожного підприємства, яке повинне узгодити рівень зарплати з водієм. Усе нове впроваджується складно, тому потрібно проводити роз’яснювальну роботу з пасажирами та водіями», – зазначив директор ТОВ «Менс-Авто» Андрій Намака.
Нагадаємо, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів та Закону України з 2 січня у Тернополі впроваджено автоматизовану систему обліку оплати проїзду у міському пасажирському транспорті, незалежно від форм власності.