Це тернополянка Олександра Струмчинська. Її ім’я вже кілька днів зустрічаємо у стрічці новин. Дівчина, разом із канадським стартап-інкубатором StartupSoft взялася за створення нової соціальної мережі “Ukrainians”. От, саме про неї ми й поговоримо, – пише ПРО те.
– Як давно з’явилася ідея створити таку соціальну мережу, скільки часу над цим вже працюєш?
– Рівно тиждень назад з’явилася не ідея, а потреба. І ми вирішили перевірити, наскільки вона реалістична. Ми поставили собі за мету – до 1 червня зібрати 50 тисяч підписів, як підтвердження того, що проект потрібно втілювати і варто в нього інвестувати. І лише за 4 дні ми зібрали необхідну кількість підписів. Станом на зараз, кількість підписантів уже перевалила за 66 тисяч. Це дуже приємно. І ми вже розпочали реалізацію цієї ідеї.
– Ця ідея активно обговорюється в Інтернеті й багатьох цікавить, яка роль в цьому канадців?
– Справа в тому, що співзасновники канадського проекту StartupSoft українці, два хлопці – вихідці теж з нашої Тернопільщини. Вони прожили понад 10 років у Торонто, а тепер зі своїм стартап-інкубатором повернулися в Україну. Це мої хороші знайомі, тому з їхньою сильною командою програмістів і з моїм досвідом у сфері менеджменту, ми вирішили реалізувати цей проект.
– Хто найбільше підтримує, підписується на оновлення – рідна Тернопільщина?
– Підтримують усі. Дуже важко сказати, що хтось більше, а хтось менше. Спочатку, це можна було контролювати, а тепер – це дуже великий потік коментарів, підтримки, підписів. Але скажу, що підтримку отримуємо не лише з Тернополя, не лише з України, а з усього світу. Пише діаспора, ініціює і це прекрасно.
– Що вже вдалося зробити? Як виглядатиме нова мережа? Які будуть можливості?
– Одразу скажу, що клонування синьо-блакитних мереж не буде, в плані гами. Стосовно унікальності… Ми хочемо, перш за все, дати користувачам безпеку. Наступне, те, чого найбільше хочуть – музика. Ми працюємо над тим, щоб не було піратського контенту, але щоб можливість прослуховувати улюблену музику була в нашій мережі. І ще хочемо дати можливість користувачам монетизувати їхній трафік. Якщо вони будуть робити унікальний контент, розвиватимуть свої сторінки, то матимуть можливість не лише спілкуватися, але й заробляти на цьому.
– Так, музика була головним плюсом Вконтакті. А як щодо ведення бізнесу? Багато людей продавали одяг, інші речі через мережу і вони це втратили. Як буде з “Ukrainians”?
– Така можливість буде. Але поки не можу все розказати. Ми працюємо над цим і хай ще трішки залишиться інтриги.
– Чому саме така назва “Ukrainians”?
– Перш за все, ми поставили собі за мету, що це буде хорошим локальним продуктом, який буде брендовим для України. В майбутньому плануємо виходити за ці межі. Але при першому запуску, мова використання і весь фунціонал буде лише українською мовою. Проте однозначно, ми будемо інтегруватися з усіма мовами в майбутньому.
– Як особисто ставишся до блокування російських соцмереж? Варто чи ні? Чи можна було б обійтись?
– Я можу трактувати це з двох сторін. Перша – підтримую це рішення, стосовно безпеки даних. А з іншого боку – можливо, не на часі така терміновість. Потрібно було дати користувачам можливість переходу в іншу підготовлену мережу, яка б давала час на перенесення своїх даних. А так – зараз дуже багато незадоволених користувачів, які мали свій бізнес, і тому тепер намагаються обійти правила, щоб вивести свій контент.
– Коли ж запрацює “Ukrainians”? Коли ми зможемо зареєструватися?
– Ми презентуватимемо нашу мережу поетапно. Це відбудеться дуже швидко. Першим етапом буде реєстрація, ознайомлення з дизайном – вже за кілька тижнів. Також ми пообіцяли, що до 4 місяців реалізуємо нашу соціальну мережу на усіх платформах web, iOS i Android. Тому діліться інформацією зі своїми друзями, підписуйтеся на ukrainians.co Розказуйте, що буде така мережа, бо тільки разом ми зможемо реалізувати те, про що говоритиме весь світ – це хороший український продукт “Ukrainians”.
Спілкувалася Наталія Червак