Сергій Токарєв про важливість математики та кроки, які дозволять її популяризувати
Сьогодні вкрай важливо підвищити популярність математики серед школярів, оскільки вона лежить в основі всіх технологій, вважає ІТ-бізнесмен та інвестор Сергій Токарєв. Вона використовується для того, аби написати код, вивести супутник на орбіту Землі та навіть для пошуку рецепту будь-якої страви в інтернеті, так як в алгоритмах видачі сайтів задіяно статистику, теорію ймовірності та лінійну алгебру.
«Математика недооцінена у нашій країні. Існує упередження, що ця наука не потрібна всім людям, а вивчати щось більше, аніж базові приклади та закони, повинні лише науковці та вчителі», – говорить інвестор.
На думку Сергія Токарєва, однією з проблем такої тенденції є те, що математика викладається у школі як відокремлена наука, непов’язана з навколишнім світом. Учні просто не розуміють її та не мають уявлення про цінність цих знань. Проте вивчення математики допомагає людям у багатьох повсякденних справах, навіть для особистісного розвитку. Наприклад, згідно з дослідженнями Оксфордського університету, ця наука підвищує ефективність людського мозку: покращується пам’ять і навички аналізувати та вирішувати життєві проблеми.
В Україні ситуація з вивченням математики почала погіршуватися у 2020 році через пандемію коронавірусу. Вже тоді дітям довелося перейти на дистанційне навчання, яке значно поступається очному. А з початком повномасштабного вторгнення освітній процес взагалі зупинився на певний час. Звісно, поступово все почало відновлюватися, але через постійні обстріли з боку росії діти не мають можливості навчатися традиційно. Частину занять доводиться відміняти через блекаути, або ж учні спускаються у бомбосховища під час повітряної тривоги.
Згідно з відомостями ЮНІСЕФ, 45% українських вчителів говорять про зниження рівня знань з математики у дітей.
Що потрібно зробити, аби покращити ситуацію
«Спираючись на власний досвід батьківства, я вважаю, що потрібно виконати певні кроки, аби підняти рівень викладання математики. Варто працювати спільно з вчителями, залучити бізнес та досвід інших освітніх програм, щоб удосконалити процес викладання матеріалу у школах», – запевняє Сергій Токарєв.
ІТ-бізнесмен наголошує на необхідності створення простору для обміну знаннями. Йдеться про майданчики та проєкти, на яких вчителі математики могли б ділитися між собою методиками викладання та інструментами, що підвищують ефективність залучення учнів до освітнього процесу.
«В Україні вже потроху починають з’являтися такі ініціативи. Освітній проєкт STEM is FEM цього року запустив STEM-екосистему, яка має безліч платформ та івентів. Серед них також присутній майданчик для вчителів, де вони можуть брати участь в освітніх курсах і тренінгах», – говорить інвестор.
Додатково потрібно організувати спілкування з іноземними колегами. Це дозволить поглибити знання вчителів в Україні. Наприклад, наша освітня програма могла б перейняти досвід Сінгапуру, де діти вже кілька десятиліть поспіль займають найвищі місця у міжнародних математичних конкурсах.
Сергій Токарєв також наголошує на необхідності посилення фінансування. Він вважає, що потрібно залучати до освітніх процесів інвесторів. Вкладення коштів дозволить створювати майданчики для співпраці та проєкти для поглиблення знань, а також забезпечити вчителів сучасними інструментами та ґаджетами.
Крім того, потрібно працювати над популяризацією роботи освітян. Цього можна домогтися через створення спеціальних конкурсів, премій та відзнак, а також завдяки зніманню документальних фільмів про роботу вчителів в умовах повномасштабної війни.