Про зміни до митного законодавства, які суттєво вплинуть на роботу бізнесу, розповіли у тернопільській митниці
Під час брифінгу розповіли про зміни до митного законодавства, які суттєво вплинуть на роботу бізнесу.

З 19 квітня 2025 року в Україні набирають чинності важливі зміни до митного законодавства: Закон № 3926-IX імплементує положення Митного кодексу Європейського Союзу, що мають на меті адаптацію української митної системи до європейських стандартів.
Цій темі було присвячено брифінг у медіацентрі Тернопільської обласної військової адміністрації.
Про головні нововведення розповіли представники Тернопільської митниці – начальник управління забезпечення митного контролю та оформлення Андрій Саварин та в.о. начальника управління проведення митного аудиту Галина Борук. Говорили про те, що бізнесу не потрібно лякатися змін, а встигнути до них адаптуватися, і у цьому допоможуть спеціально визначені відповідальні особи митниці.
Одна з найважливіших змін – запровадження системи авторизацій. Якщо раніше для здійснення митної брокерської діяльності чи експлуатації складу достатньо було отримати дозвіл, то тепер усе відбуватиметься за чіткими критеріями. Підприємство має мати бездоганну ділову репутацію, призначити відповідального за митні питання і відповідати певним вимогам.
Важливо, що раніше видані дозволи діятимуть ще протягом року, але потім будуть автоматично скасовані без застосування «права бути почутим».
Митні склади тепер поділятимуться на три типи з чітким визначенням щодо того, хто відповідає за товари, хто їх декларує, хто несе відповідальність.
Зміни торкнуться і митних режимів. Імпорт (у частині процедури кінцевого використання), тимчасове ввезення, переробка – усе це вимагатиме окремої авторизації.Однак, у тому випадку, коли йдеться про комерційні транспортні засоби, тару, контейнери чи обладнання – додаткові дозволи не потрібні. Бізнесу, який регулярно працює з цими режимами, варто не зволікати – процедура авторизації стане обов’язковою протягом року.
Серед нововведень і чіткий поділ між «прямим» і «непрямим» митним представництвом. Тепер усе чітко: прямий представник діє від імені та в інтересах особи, яку представляє, а усі зобов’язання перед митницею несе сама особа; непрямий представник діє в інтересах особи, яку він представляє, але від власного імені, у цьому випадку відповідальність перед митницею передбачена і особою, і митним представником. Це дисциплінує обидві сторони.
Ще одна важлива зміна – розвиток пост-митного контролю. Декларантам тепер надсилатимуть офіційні документи в електронній формі. Перевірки – теж електронні, листування – через цифрові канали. Така реформа дозволить уникнути зловживань, затягувань та «паперової тяганини».
Також оновлено правила документальних перевірок, строки їх проведення узгоджено з Податковим кодексом. А плани таких перевірок Державна митна служба України зобов’язана оприлюднювати щокварталу на своєму сайті.
Запис брифінгу доступний за посиланням: https://www.facebook.com/share/v/1ABzrcJrmJ/
Раніше ми повідомляли: