Мостобудівники повністю демонтують міст у Теребовлі – той виявився аварійним та більш небезпечним, ніж припускалося
Руйнування мосту у Теребовлі такі значні, що мостобудівники повністю його демонтують і фактично зведуть «з нуля» нову конструкцію
Служба вiдновлення та розвитку iнфраструктури у Тернопiльськiй областi проводить реконструкцiю мосту через рiчку Гнiзна на 354 кiлометрi траси М-19 Доманове – Ковель – Чернiвцi – Тереблече. Споруда була збудована понад 90 рокiв тому i перебуває в аварiйному станi.
Руйнування мосту такi значнi, що мостобудiвники повнiстю його демонтують i фактично зведуть «з нуля» нову конструкцiю. На державних дорогах областi це буде перше реальне будiвництво з 2008 року, повiдомили на сторiнцi служби.
Зараз стару аварiйну конструкцiю мосту розбирають. Пiд час демонтажу промiжної опори пiдрядна органiзацiя виявила, що мiст був ще бiльш небезпечним та фактично дивом не завалився.
З’ясували, що основна бетонна опорна частина була влаштована на дерев’яних палях, заглиблених на приблизно 4 метри.
Пiд час розбивання самої бетонної опорної частини також виявили вiдсутнiсть будь-якого армування, тобто опорна частина мосту являла собою суцiльний бетонний стовп.
Цi елементи мостової споруди були зведенi 1962 року, вони повнiстю втратили несучу здатнiсть. Ба бiльше, вiдсутнiсть армування у бетонi для штучної динамiчної споруди з нинiшнiми умовами навантаження вiд транспорту – це майже гарантоване руйнування з непередбачуваними наслiдками.
Дерев’янi елементи на штучних спорудах були допустимими у минулому та позаминулому столiттях, однак зараз на них неможливо розрахувати навантаження вiд руху транспорту. За останнi десятилiття вантажопiдйомнiсть сучасних транспортних засобiв збiльшилася у рази. Так само у геометричнiй прогресiї росте iнтенсивнiсть руху.
Нагадаємо, що мiст через рiчку Гнiзна розташований на дiлянцi траси М-19, де щодня проїжджає близько 15 000 транспортних засобiв. Пiд час обстеження на ньому виявили численнi недолiки, якi загрожували безпецi руху та могли призвести до руйнування:
- – поперечнi трiщини прогонової будови з розкриттям
- – замокання прогонової будови та активна корозiя з вилуговуванням бетону
- – поздовжня трiщина залiзобетонної плити проїзної частини прогонової будови
- – розтрiскування бетону з поздовжнiми та похилими трiщинами та оголенням арматури в мiсцях обпирання балок прогонової будови
- – вiдсутнi перехiднi плити
- – часткове руйнування сiток габiонного крiплення берегiв рiчки в пiдмостовiй зонi
- – значнi розмиви конусiв
- – незадовiльний стан проїзної частини на мостi та пiдходах до нього тощо.
Зважаючи на небезпеку для усiх учасникiв дорожнього руху, стратегiчну важливiсть траси М-19 для логiстики Тернопiльської областi та країни, iнтенсивний рух через мiсто Теребовля, Служба вiдновлення iнiцiювала невiдкладний ремонт мосту. Уряд спрямував на роботи кошти Європейського iнвестицiйного банку. Фiнансування є цiльовим, цi кошти видiленi на ключовi проекти транспортної iнфраструктури в Українi.
Реконструкцiя мосту у Теребовлi включатиме повне оновлення i самої споруди, i пiдходiв до неї. Це особливо важливо, зважаючи на те, що дiлянка дороги М-19 не була капiтально ремонтована до повномасштабної вiйни.
Фото: Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Тернопільській області