Історія залізниці Львів-Підгайці: шлях довжиною у століття

Залізниця Львів-Підгайці змінила обличчя Галичини. На початку XX століття у Галичині розпочалося будівництво унікальної залізничної колії, що з’єднала Львів із Підгайцями, пише Ровесник.

Залізнична колія Львів-Підгайці
Проект, який зародився ще 1839 року завдяки графу Олександру Фредру та Леону Сапєзі, вдалося реалізувати лише через сім десятиліть. Довжина цієї звивистої залізничної артерії склала понад 170 кілометрів.
Довгий шлях до реалізації
Перша концесія на будівництво залізниці з’явилася 1901 року.
Спочатку планували прокласти колію від станції Персенківка, але львівський магістрат наполіг на розміщенні вокзалу в межах міста. У 1905 році “Товариство Акціонерне Залізниці Локальної Львів-Підгайці” отримало право на реалізацію проекту із державною гарантією прибутку.
Унікальність траси
Залізнична колія прославилася своїм надзвичайно звивистим маршрутом.
Найяскравішим прикладом стала ділянка біля сучасного Тракту Глинянського, де відстань між двома точками по прямій становила 200 метрів, а довжина залізничного шляху сягала 2,5 кілометра. Саме через це місцева преса охрестила дорогу “морським змієм”.
Залізниця Львів-Підгайці змінила обличчя Галичини
Залізниця розпочала роботу з 11 паротягами, 10 пасажирськими та 28 вантажними вагонами. За перший рік було перевезено 138 тисяч пасажирів та майже 28 тисяч тонн вантажів.
До 1913 року пасажиропотік зріс утричі, сягнувши 435 тисяч осіб, а вантажообіг збільшився до 112 тисяч тонн.
Особливістю пасажирських перевезень стала чітка соціальна стратифікація: менше відсотка пасажирів користувалися першим класом, близько 8% обирали другий клас, а переважна більшість – майже 90% – подорожували третім класом.
Історія цієї залізниці відображає політичні зміни в регіоні. Після Першої світової війни лінія перейшла під управління Польської державної залізниці, а в роки Другої світової війни нею керувала Німецька імперська залізниця.
Читайте також: Історія Юрія Черепашки Єзерського: 19-річний ветеран з Тернопільщини.