Злагодженою роботою – до масштабного оновлення доріг Тернопільщини
Перше публічне звітування по виконанню ремонту на дорогах загального та місцевого значення відбулося сьогодні в обласній державній адміністрації. Звітували Перший заступник голови ОДА Іван Крисак, начальник Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Богдан Юлик та начальник управління капітального будівництва ОДА, на балансі якого тепер перебувають всі дороги місцевого значення, Віктор Кузяк. Спільне та відкрите звітування привернуло увагу медіа-спільноти та громадськості. Адже у 2018 році Тернопільщина отримала безпрецедентну суму коштів на відновлення автошляхів – понад півтора мільярда гривень. Таких капіталовкладень дороги нашої області не бачили ніколи. Власне, про них і звітували спікери, а також про те, які плани на поточний і наступний роки, про проблеми, які виникають, і, за можливості, їхнє вирішення.
315 млн грн – на ремонт місцевих доріг
Іван Крисак, перший заступник голови ОДА навів статистику по коштах, які отримала область протягом останніх чотирьох років. За його словами, у 2015 році на всі дороги, як загального, так і місцевого значення залучили 120 млн грн, у 2016 – 373 млн грн, у 2017 – 870 млн грн, у 2018-ому на дороги державного значення очікують спрямувати 1 млрд 300 млн грн, а на дороги місцевого значення уже отримали 315 млн грн.
«Це не просто сухі цифри. За ними стоїть конкретний результат, – зазначив Іван Крисак. – На сьогоднішній день в будівництво основних магістралей вже вдалося вкласти майже 70% коштів. Що ж стосується місцевих доріг, то ми передбачили ремонт на 67 ділянках доріг протяжністю 75 км (в області, нагадаємо, 3 519 км доріг місцевого значення, – ред.). На 11-ти дорогах поточний середній ремонт уже завершений або перебуває на стадії завершення».
До середини вересня – новий обхід Тернополя
Про те, що дороги відновлюються й будуть відновлюватися, а також про системний підхід у даній роботі розповів начальник Служби автомобільних доріг в області Богдан Юлик. Він поділився найближчими планами щодо початку ремонту обходу Тернополя Р-41.
«Службою автомобільних доріг заплановано відремонтувати усю протяжність обходу Тернополя, а це 14,5 кілометрів. Поточний середній ремонт дороги дозволить забезпечити комфортний проїзд водіїв усіх видів транспорту через усю область із Заходу на Схід, – повідомив Богдан Юлик. – Власне, Р-41 – це дорога, яка проходить через село Біла та закінчується біля ТРЦ «Подоляни», та яка з’єднує магістраль М-19 Тернопіль – Кременець з трасою М-09 Тернопіль – Львів. Орієнтовний термін закінчення робіт середина вересня. Підрядник вже активно розпочав роботу. Вартість – 250 млн грн».
Також Богдан Юлик поінформував, що цього року закінчується проектування Східного обходу Тернополя – це автомобільна дорога протяжністю 8,6 кілометрів, яка буде об’єднувати автомобільну дорогу М-19 та М-12. Розмір фінансування – 20 млн євро, виділені Європейським інвестиційним банком. Виконання робіт розпочнеться наступного року.
Дорожня карта відновлення магістралей – стратегія розвитку області
Крім того, реалізовуючи дорожню карту із відновлення магістралей області, вдасться досягти таких результатів:
* Автомобільні дороги М-09 Тернопіль-Львів-Рава-Руська, (магістраль практично завершена. Її протяжність в нашій області – 39 км. Вартість робіт 375 млн грн), М-12 Стрий-Тернопіль-Кропивницький-Знам’янка (ремонт завершено. Триває облаштування узбіч, встановлення знаків та розмітки. Протяжність дороги в області майже 39 км, вартість – понад 800 млн грн), Р-41 Північний обхід Тернополя та майбутній Східний обхід Тернополя – є частиною основного транспортного коридору, через який будуть йти всі перевезення до портів України. Побудувавши вчасно цю дорогу, розвиваємо перш за все транспортний потенціал Тернопільської області.
* Автомобільна дорога М-19 (протяжність 70 км) – це частина туристичного маршруту Тернопільської області.
* Наступного року в планах повністю відремонтувати автомобільну дорогу Івано-Франківськ-Бучач-Тернопіль.
* Також нові дороги дозволяють зробити доїзд до європейських кордонів швидким, зручним та комфортним.