Журналісти перевірили, чи комфортно їздити у спекотну погоду в громадському транспорті
Спекотні дні у Тернополі
У Тернополi розпочалися спекотнi днi. Температура на вулицi сягає понад 30 градусiв. Журналiсти «20 хвилин» перевiрили, чи комфортно їздити у таку погоду в громадському транспортi. Де виявилось найбiльш спекотно та чи є кондицiонери у нових автобусах? Про це читайте у матерiалi!
Перевiрити температуру у громадському транспортi ми вирушили у обiдню пору, коли найбiльш спекотно. Температура повiтря коливалась вiд 29 до 30 градусiв. Ми побували у рiзному транспортi, який є у мiстi – вiд старих «маршруток» та тролейбусiв до сучасних низькопiдлогових автобусах.
Для вимiрiв температури ми використали паспортований термометр. Вiн пройшов повiрку в ДП «Полтавастандартметрологiя». Похибка, вiдповiдно до сертифiката, становить +-1 градус за Цельсiєм. Тож його показники можна вважати точними.
Маршрут №18
Температура в цiй маршрутцi трохи нижча, нiж на вулицi – 28 градусiв. Всi вiкна та люки були вiдчиненi. Шторок на вiках немає. Завдяки протягу їхати трохи легше, хоча все ж жарко.
Маршрут №13
В цiй маршрутцi було значно спекотнiше. Температура сягала 34 градусiв. Вiкна i люки були вiдкритi навстiж, але це не надто допомагало – в салонi душно та важко дихати. Сидiння обшитi замiнником шкiри, через це на сонячнiй сторонi вони розiгрiваються. Сiдати на такi не комфортно.
Тролейбус №10
Це двосекцiйний тролейбус. Всi вiкна у ньому були вiдкритi. Але це нiяк не рятує – всерединi 35 градусiв. Дихати важко. В салонi було небагато людей, тож пасажири пересiдали на сидiння не на сонячнiй сторонi.
Тролейбус №2
Це один з нових тролейбусiв, якi курсують мiстом. Виглядають вони значно краще, нiж старi, але бракує кондицiонера. В салонi 30 градусiв. Їхати важко.
Автобус №29
Це один з нових низькопiдлогових автобусiв МАЗ. Кондицiонерiв у них немає, тож в салонi дуже спеконто. Температура – 34 градуси. Вiкна вiдкритi, але протягу немає. Коли на зупинцi вiдчиняють дверi – пасажири поруч вiдчувають полегшення через свiже повiтря.
Автобус №23
Це червонi низькопiдлоговi автобуси МАН. Тут ми сподiвались проїхатися з комфортом, адже такi автобуси обладнанi системою кондицiонування. Однак замiсть прохолодного салону – «духовка». Кондицiонер не працює. На увесь салон лише одне невелике вiконечко. Тут ми зафiксували рекорд – 37 градусiв!
Автобус №38
Це найновiшi автобуси, якi закупили до початку вiйни. В цьому автобусi працював кондицiонер. Однак в салонi все ж було жарко – 32 градуси. Все ж, завдяки прохолодному повiтрю їхати було значно легше. Через це спеки в салонi не вiдчутно.
Чи є вимоги до температури
У «Правилах надання послуг пасажирського автомобiльного транспорту», затверджених постановою Кабiнету Мiнiстрiв України ще вiд 18 лютого 1997 року, немає вимог до температури в салонi громадського транспортi анi в лiтнiй, анi в зимовий перiод. I це насправдi дуже погано, адже, по-сутi, про комфорт пасажирiв у мiському транспортi зовсiм не йдеться.
Те, що немає регулювання температурного режиму у громадському транспортi, пiдтвердили i в мiськiй радi Тернополя.
– Законодавством не регулюється температурний режим у маршрутках, тролейбусах, автобусах, – повiдомила речниця мiськради Мар’яна Зварич.