Як визначити стан мастила і необхідність його заміни
У процесі експлуатації авто необхідно стежити за станом моторного мастила. Важливо контролювати його рівень, щоб силовий агрегат не відчував дефіциту змащувальної рідини. Варто стежити не тільки за кількістю, а й за якістю оливи. Є кілька способів, які допоможуть з’ясувати, в якому стані двигун і вирішити, чи потрібна заміна мастила.
За плямою оливи
Змащувальна рідина в перші місяці після заливання добре справляється з поставленими завданнями. У процесі експлуатації масло піддається впливу високих температур, пригорає і виділяє осад у вигляді залишків присадок, що втратили властивості.
Чим частіше двигун навантажується, тим більше осаду накопичується в картері.
Визначити його вміст та щільність можна по одній краплі олії. Для цього треба витягнути мірний щуп, ретельно протерти нижню поверхню, а потім вставити назад. Необхідно почекати кілька секунд, а потім витягнути щуп знову. На його кінчику буде видно слід, що відповідає реальному рівню змащувальної рідини в картері.
Зрозуміти процеси, що відбувалися в двигуні в останні тижні, можна по плямі мастила. Для цього треба взяти лист звичайного паперу, нанести на нього краплю оливи та дати їй вбратися.
За кольором та в’язкістю оливи
Оцінюють стан мастила за прозорістю, кольором, а також за в’язкістю. Важливо перевірити, як крапля оливи стікає з щупа. Якщо мастило тече, не затримуючись, подібно до води, це сигналізує про необхідність замінити його. При нормальній в’язкості крапля повинна завмерти, зібратися, протриматися близько 5 секунд, а потім впасти.
Олива не повинна бути повністю чорною, а мати світлий жовтувато-коричневий колір. Чим світлішою і одноріднішою буде пляма, тим краще стан моторного мастила.
Чорна олива свідчить про високу забрудненість двигуна продуктами згоряння палива. Змащувальна рідина вимиває ці відкладення, які залишаються в ній у вигляді дрібнодисперсної суспензії.
Масло чорніє і при перегріві двигуна в пробках. Перепалена олія пахне гаром, і це — тривожний знак. Двигун зазнає локальних температурних навантажень. Можливо, система охолодження має повітряні пробки або вийшов із ладу термостат. Необхідно знайти причину недостатнього охолодження, зробити ремонт та залити новий антифриз та оливу.
Для правильної роботи авто заміна мастила в двигуні має відбуватись регулярно. Визначити стан оливи можна за її кольором та в’язкістю, а також по плямі рідини на папері.