У платіжках тернополян з’явилися космічні суми за воду, яку споживачі не використовують
У червнi тернополяни отримали новi значно бiльшi нарахування за воду у своїх платiжках. Виявляється, вступили в дiю змiни у схемi нарахування оплати за водопостачання i водовiдведення. Вiдтепер споживач має оплатити не лише за спожиту воду, а й за втрачену, до якої вiн немає жодного вiдношення.
До прикладу, сiм’я з п’ятьох чоловiк, з яких двоє дiтей, використала за травень 14 «кубiв» води, тобто 2,8 «куба» на чоловiка, а її доведеться згiдно платiжки заплатити ще за 3,3 «куба» втраченої по якихось причинах води. Ви тiльки собi уявiть: лише одна родина у багатоквартирному будинку має заплатити за 3 300(!) лiтрiв води, якою вона по факту не користувалася. Чому «косяки» органiзацiй, якi продають воду споживачам та беруть кошти за обслуговування мереж поклали на простих мешканцiв, якi й так через вiйськовий стан ледь зводять кiнцi з кiнцями?
Ось як пояснили дану ситуацiю i Тернопiльськiй мiськiй радi та її комунальному пiдприємству «Тернопiльводоканал».
«З 1 травня в Українi вступили в дiю змiни у схемi оплати за водопостачання та водовiдведення, адже запрацював Закон «Про комерцiйний облiк теплової енергiї та водопостачання», згiдно з яким мешканцi багатоповерхiвок оплачуватимуть також за внутрiшньобудинковi втрати води. Вiдповiдно до Закону, споживачi повиннi оплатити за всю воду, яка подана на будинок. Якщо виникає рiзниця мiж розходом облiкованим загальнобудинковим лiчильником i тим, що спожили абоненти у будинку, то ця рiзниця (небаланс) розподiляється мiж усiма споживачами цього будинку або мiж тим, хто немає iндивiдуальних лiчильникiв.
– З червня споживачi, якi проживають в багатоквартирних будинках, отримали рахунки, де вже по-новому застосовано норми законодавства щодо проведення нарахувань з врахуванням показникiв комерцiйного вузла облiку. Рахунки за травень споживачi отримали з врахуванням показникiв загальнобудинкового лiчильника», – пояснює директор КП «Тернопiльводоканал» Володимир Кузьма.
Тож вiдтепер весь об’єм води, який заходить у багатоквартирний будинок, будуть оплачувати власники/спiввласники цього будинку. Тобто, якщо у будинку є втрати води, наприклад у пiдвальних примiщеннях, мешканцi будинкiв будуть сплачувати за цi витрати також. А не лише за воду, яку вони використовують у власних квартирах.
Щодо нарахувань, то вони будуть проводитися наступним чином: якщо власник квартири використав за мiсяць 5 м. куб води (вiдповiдно до особистого лiчильника), то його частка за втрату води у будинку є пропорцiйно меншою, нiж власника iншої квартири, який використав 10 м. куб води. I пропорцiйно бiльшою вiд частки власника квартири, який використав 2 м. куб води.
Тож фiксованої ставки немає, а оплата буде залежати вiд того, скiльки власник квартири спожив води за iндивiдуальним лiчильником i вiд того, скiльки було втрачено води у будинку.
Щоб не переплачувати за «втрачену» воду, балансоутримувачi, ОСББ та приватнi обслуговуючi органiзацiї (колишнi ЖЕКи) повиннi слiдкувати за станом мереж i вчасно усувати пошкодження.
У КП «Тернопiльводоканал наголошують також, що якщо споживач тимчасово не проживає у помешканнi через вiйськовi дiї в Українi, незважаючи на це, потрiбно подавати показники. В iншому випадку буде проведення нарахування по середньому споживанню за попереднi 12 мiсяцiв, але не довше трьох мiсяцiв. Якщо на четвертий мiсяць показникiв не подано, абонента прирiвняють до того, в якого вiдсутнiй iндивiдуальний лiчильник».
Отримати додаткову iнформацiю споживачi можуть за телефонами: (0352) 519751, (0800) 354357, (0800) 509909.