Тернопіль безбарʼєрний – чому велосипедистам небезпечно їздити Тернополем?
“Немає каптемонтів – немає велодоріжок”
Тернопіль не пристосований для велосипедистів, а також для пересування людей на кріслах колісних, зокрема. Цю тему нещодавно дослідило Суспільне, а почалося все із допису голови громадської організації “Безбар’єрний Тернопіль” Тараса Хоміцького.
З його слів у місті немає умов для безпечного пересування велосипедистів та маломобільних людей. Він показав, що біля доріжки, якою їздять велосипедисти та люди на кріслах колісних, розмістили сітілайти.
“Сітілайт стояв поперек велодоріжки і це ускладнювало рух. Їдеш і сітілайт на рівні голови, доводилося їхати по пішохідній частині. За кілька днів сітілайти повернули в бік, тільки залишилися деякі сліди на велодоріжці, це нерівне покриття”.
Тернополянин Віталій Бєлявський щодня на роботу їздить велосипедом.
“Стараюся їздити, там де є можливість по дорозі, а там, де нема можливості, де багато машин, небезпечно, то переходжу на тротуар, бо нема велодоріжок, щоб доїхати, наприклад, з БАМу до центру. Біля «Текстильника», то є трошечки велодоріжки, буквально 50 метрів, а далі доріжки немає і приходиться їхати по тротуарі”.
Роман Крих — велосипедист з майже 50-річним стажем. Чоловік розповідає, відсутність велодоріжок призводить до нещасних випадків.
“Я особисто бачив смерть двох велосипедистів на дорозі. Дороги непристосовані, забиті машинами, вузенькі. А ще, враховуючи, оті плотики, які сильно заважають велосипедистам, бо за них зачіпається руль, якщо машина притискає. В основному сигналять, притискають до краю траси, до краю дороги”.
Інспекторка патрульної поліції області Ольга Пелих каже, що дорожньо-транспортні пригоди за участі велосипедистів стаються через недотримання ними правил дорожнього руху. За її словами, минулого року двоє велосипедистів загинули і 17 були травмовані.
Начальник міського управління ЖКГ Олег Соколовський говорить, що програма розвитку велосипедної інфраструктури була розроблена на 2021-2024 роки. Але через війну капітальні роботи не проводять.
Щоправда, це не завадило минулого року провести капітальний ремонт вулиці Гайової у Тернополі.
“Зокрема, на цей ремонт цієї дороги з міського бюджету передбачено 40 млн грн та ще понад 58 млн – кошти субвенції з Державного бюджету”, – повідомили раніше у міській раді.
Окрім того, управління ЖКГ уклало договір на реконструкцію вулиці Грушевського у Тернополі протягом трьох років, на що в цілому витратять понад 87 мільйонів гривень.