Російськомовна преса у Львові: суперечливий бізнес “Інтерпрес”
У Львові, місті, яке вважається одним з центрів українського патріотизму, виникла суперечлива ситуація. На третьому році повномасштабної війни з Росією в кіосках мережі “Інтерпрес” продовжують продавати періодичні видання російською мовою. Цей факт викликав резонанс у суспільстві та поставив питання про ефективність процесів деколонізації та українізації в регіоні. Про це пише Діло.
Асортимент кіосків “Інтерпрес”
В одному з кіосків “Інтерпрес”, а ймовірно і в інших, на вітрині можна побачити різноманітні російськомовні видання. Серед них – журнал “Лиза” з кросвордами, “Бабушкины советы”, “Изумруд” та інші. Ця ситуація викликає занепокоєння у багатьох львів’ян, особливо враховуючи контекст війни та загальнонаціональні зусилля з українізації.
Бізнес-інтереси vs суспільні очікування
Компанія “Інтерпрес” функціонує на ринку вже 27 років. Згідно з даними аналітичної системи YouControl, засновниками є ТзОВ “Експрес медіа груп” (70%) та Володимир Креховецький (30%). Кінцевим бенефіціарним власником “Експрес медіа груп” є Ігор Починок, засновник газети “Експрес”.
Цікаво, що нещодавно “Інтерпрес” оголосив про припинення продажу та поповнення транспортних карток “ЛеоКарт” через збитковість. Це рішення викликає питання про пріоритети компанії в умовах війни та суспільних змін.
Суспільна реакція та перспективи
Наявність російськомовних видань у львівських кіосках викликає критику з боку громадськості. Багато хто вважає, що це суперечить процесам деколонізації та українізації, які активно відбуваються в країні, особливо у Львівській області.
Ситуація з “Інтерпрес” ставить перед суспільством важливі питання про баланс між комерційними інтересами та патріотичними цінностями, особливо в умовах війни. Вона також підкреслює необхідність більш активного діалогу між бізнесом, владою та громадськістю щодо мовної політики та культурної ідентичності.