Перший пілот «Фурії»: як Парф з тернопільської бригади опанував безпілотники
Історія тернополянина, який вчився літати без інструкцій: від інженера до командира.

У другому випуску серії «Атлон Авіа» розповіли про Олександра з позивним «Парф» — одного з перших пілотів безпілотника «Фурія» у 44-й бригаді. Ще у 2016 році він почав працювати з новою технікою, коли в армії не було ні стандартів, ні підготовлених центрів, ні чітких інструкцій для операторів.
Олександр, позивний “Парф”, офіцер 44-ї окремої артилерійської бригади імені гетьмана Данила Апостола, став одним із піонерів роботи з безпілотними системами в ЗСУ. Приєднавшись до армії у 2016 році, він починав без досвіду, але зумів опанувати “Фурію” – перший безпілотник, з яким працювала його бригада.
Коли “Парф” прийшов у бригаду, інструкцій чи готових рішень не було. “Фурія” стала основним інструментом, з яким він і його екіпаж навчилися працювати в бойових умовах. Сьогодні Олександр очолює підрозділ безпілотних систем, а “Фурія” залишається частиною їхнього арсеналу.
Тоді безпілотники лише з’являлися на фронті, і кожен політ був експериментом. Парф зізнається, що вчився на власних помилках, тестував техніку просто на полі бою і часто ухвалював рішення під тиском обстрілів чи у відповідь на роботу ворожих систем РЕБ.
“Дистанція від передової не зменшує відповідальності, – розповідає “Парф”. – Під час РЕБ, збою чи втрати зв’язку саме пілот приймає рішення, які впливають на результат операції”.
За його словами, успіх залежить не лише від техніки, а й від врівноваженості та точності екіпажу.
Історія “Парфа” – приклад того, як наполегливість і швидке навчання допомагають долати виклики війни. Його шлях від інженера до командира підрозділу демонструє, як відданість справі сприяє виконанню бойових завдань.