«Опілля» поділилося досвідом клієнтоорієнтованості з українськими підприємцями
В рамках програми EU4Business у Тернополі відбувся форум «Клієнтоорієнтованість бізнесу».
Величезна кількість компаній і не менше число споживачів їх продуктів перетворюють суспільство в єдиний механізм виробництва і споживання. Вже звичне визначення «клієнтоорієнтованість» визначає одну з істотних характеристик сучасного бізнесу – намагання з потенційного покупця зробити лояльного, постійного клієнта.
У першій половині жовтня 2018 року керівники і власники малого та середнього бізнесу Тернопільщини зібралися на форумі «Клієнтоорієнтованість бізнесу», організованого Центром інформаційної підтримки бізнесу м. Івано-Франківськ, за підтримки ЄБРР у рамках ініціативи EU4Business.
«Клієнтоорієнтований бізнес розрахований на довгострокову перспективу і забезпечить підприємству стабільний дохід. Власник має зробити вибір, чого він дійсно хоче: просто швидко заробити гроші або побудувати бізнес-систему, яка буде довго працювати і розвиватися. Потрібно розуміти, що клієнтоорієнтована компанія завжди так чи інакше спочатку інвестує, а потім отримує – дивіденди. І навпаки, якщо заощадити на клієнтоорієнтованості, то Ви за це заплатите, може не відразу, але це станеться точно», – зазначила експерт форуму Тетяна Муравйова.
На форумі , як спікер, взяв участь і комерційний директор Тернопільської пивоварні «Опілля» Володимир Гульовський.
– Лише знаючи свого клієнта, розуміючи його потреби і передбачаючи його потенційні бажання, можна створити продукт чи послугу, від яких неможливо відмовитися. А саме це лежить в основі клієнтоорієнтованості. Тож варто інвестувати трохи свого часу та коштів, щоб запровадити такий підхід у своєму бізнесу й залучити до цього свою команду. Передовсім потрібно знати, хто є твоїм клієнтом: розуміти його очікування й потреби, розмовляти з ним однією мовою, спілкуватися зручним способом тощо.
Доброю практикою є створення портрету клієнта: такого собі документу, що описує ключові характеристики людини чи компанії, з якою ви працюєте. Формуючи клієнтську базу, окрім загальної та контактної інформації, обов’язково включіть персональні питання, наприклад, хобі, улюблений напій, персональні та професійні досягнення. Це допоможе виробити індивідуальний підхід практично до кожного, особливо це важливо тим компаніям, які пропонують складний продукт чи послугу, або ж працюють у преміум-сегменті.
Звісно, для створення найкращого продукту замало лише знати, хто твій клієнт, його потрібно постійно вивчати: спостерігати за його поведінкою у залі продажу та в інших локаціях (крамниці, ресторані, на вулиці), у Мережі, спілкуватися з ним, запитувати його думку. Це допоможе тримати руку на пульсі, не пропустити важливої зміни, яка здатна спричинити переворот на ринку, передбачати його потенційні потреби, змінювати продукт відповідно до потреб клієнта і утримувати свої позиції на ринку, – розповів присутнім Володимир Гульовський.
Аудиторія заходу була активною. Учасники задавали питання, аналізували та дискутували щодо сучасних моделей клієнтоорієнтованності на підприємстві.
На вже традиційному для таких заходів бізнес-нетворкінгу, учасники мали змогу поспілкуватися, обмінятися візитками та налагодити ділові контакти з потенційними партнерами. Закінчився форум інтерактивним розіграшем подарунків серед учасників, які забезпечили учасники панельної дискусії.