Ідея повернутися до добрих традицій виробництва натурального лежить в основі відродження найстарішої тернопільської броварні, що за кілька років із збиткового підприємства перетворилася на найбільшого платника податків до бюджету. Зуміла зберегти класичну технологію виробництва та вийти на національний ринок з добрим натуральним продуктом.
Українська традиція броварства
Виробничі потужності корпорації “Опілля” знаходяться на місці першої великої пивоварні Тернополя, що виникла тут ще у 1851 році. Завод мав добру історію. Його продукцію знали у Тернополі та сусідніх областях. Разом з тим у 90-х, підприємство переживало занепад.
Нова команда управлінців, серед яких був і теперішній почесний президент корпорації “Опілля” Ярослав Джоджик, прийшла на завод у непрості часи на початку 2000-х. У ті роки збанкрутувало більше 68 невеликих пивоварень. Сам Ярослав Джоджик згадував, що багато поважних підприємців не рекомендували нам зв’язуватися з “Опіллям” чи будь-яким іншим пивзаводом. Прихід на пивний ринок України потужних транснаціональних корпорацій із надсучасними технологіями не давали жодних надій вистояти у жорсткій конкурентній боротьбі. Частка ринку невеликих пивзаводів, що використовували класичну технологію пивоваріння, у загальноукраїнських об’ємах виробництва, була на рівні статистичної похибки. Тож проект реструктуризації “Опілля” дійсно виглядав безперспективним.
Саме в таких умовах було прийняте рішення не просто відродити виробництво пива за давніми традиціями, а і збільшити об’єми виробництва. Твердим було переконання — люди повертатимуться до натуральної продукції.
На “Опіллі” зробили акцент на традиційній технології виробництва “живого пива”
На “Опіллі” зробили акцент на традиційній технології виробництва “живого пива”. Свідомо пішли на більші виробничі затрати пов’язані зі збереженням класичних методів виробництва, зокрема технології роздільного бродіння та дозрівання пива в окремих ємностях. Відмова від будь-яких штучних консервантів належить до одних з головних принципів пивоварні. Тим самим тернопільські пивовари висловлюють свою повагу до споживача, який має право на натуральну якість.
Інтелект та сучасні технології помножені на традиції = успіх
У 2013 розпочалася активна реструктуризація підприємства і його розбудова. Сучасні виробничі потужності підприємства спроектовані і змонтовані українськими інженерами, що дозволяє найкраще припасувати виробництво до наших реалій. Підприємство перебуває у стадії швидкої розбудови. Під час реконструкції використовується обладнання провідних світових виробників. Зокрема збудоване сучасне силосне господарство, завершується реконструкція лінії переробки солоду та ячменю. Обладнана сучасна водопідготовка. Оновлена система охолодження. Введено в експлуатацію нову сучасну варницю. При цьому було відтворено технологічні режими приготування пивного сусла, з класичної традиційної сировини, за рецептурами відпрацьованими багаторічним досвідом. Щорічно підприємство збільшує потужності свого бродильної-лагерного відділення,. Запущено в експлуатацію нове автоматизоване фільтраційно-форфасне відділення. На етапі впровадження обладнання для переробки дробини та інших відходів. Підприємство прагне досягнути екологічних стандартів безвідходного виробництва. Практично все обладнання запускається і експлуатується власними спеціалістами.
Практично все обладнання запускається і експлуатується власними українськими спеціалістами.
Всього за кілька років підприємство пройшло шлях від напівзруйнованого виробництва до одного з головних платників податків на Тернопільщині. Підприємству вдалося вийти з кризи і суттєво збільшити об’єми основного виробництва, що дозволило закласти добрий фундамент для подальших економічних успіхів. Протягом 2010-2017 року, в умовах непростої економічної ситуації загалом по країні, “Опілля” збільшило загальні об’єми виробництва майже у 17 разів. За дев’ять місяців 2017 заплачено більше 80 млн грн податків. На фоні загального падіння ринку, корпорація є лідером по зростанню виробництва серед підприємств пивоварної галузі і продемонструвало зростання виробництва на 68 % у 2016, за що отримала найпрестижнішу нагороду пивоварної галузі “Бурштинову зірку — 2017”. “Опілля” бере активну участь у підтримці різних спортивних та суспільно важливих подій. Зокрема регулярно виступає спонсором спортивних та культурних заходів. Відбувається оновлення зовнішнього вигляду бренду і поступово натуральна продукція “Опілля” стає відомою практично по всій території України.
Так ідея повернення до добрих традицій натурального виробництва перетворилася в успішний бізнес-проект. Завдяки наполегливій праці і правильному вибору ринкової ніші з оцінкою очікувань споживачів “Опілля” має добрі перспективи При цьому йдеться про 100 % український менеджмент, українські інвестиції та український інтелект.
Про майбутні перспективи
Досвід “Опілля” — це впровадження сучасних технологій світового рівня українськими фахівцями є по-суті шляхом до економічного відродження України. Сьогодні “Опілля” на шляху до сучасного європейського виробництва, яке одночасно старанно береже добрі українські традиції. Корпорація «Опілля» задумана, як виробництво якісної, натуральної продукції для просування на ринках області і поза її межами. Таким чином, її фундатори, прагнуть реалізувати принцип: «Виробляй і купуй якісне українське!».
На “Опіллі” свідомі, що спеціалізація на натуральній продукції, несе більші витрати. Як правило виробник змушений рахуватися з меншими термінами зберігання, сировина і упаковка теж дорожчі, бо мають відповідати чітким вимогам специфікації. Таке виробництво передбачає довготривалі вкладення коштів і поступову віддачу. Проте, на думку акціонерів “Опілля”, саме таке виробництво має майбутнє, бо несе вигоду усім учасникам господарського процесу: виробникові, споживачеві, місцевій громаді.
Маркіян Опільський