Доки Тернопільський облавтодор разом з владою будуть дурити людей і бездіяти?
Активні теребовлянці ще з 28 вересня почали відстоювати «свою» бруківку на центральній вулиці Князя Василька, що є часткою Міжнародної траси М-19.
1 жовтня відбулася зустріч мешканців з міським головою, представником облавтодору та депутатом ВР, під час якої з’ясовувалися обставини та причини зняття старої, історичної бруківки, натомість якої мали покласти асфальт. Проте теребовлянці не хочуть асфальтового покриття і далі борються за збереження історичної бруківки.
Того дня, 1 жовтня, під час гарячих дебатів ні перший заступник керівника Теропільського облавтодору Володимир Хімій, ні мер Теребовлі Сергій Поперечний, ні депутат ВР Микола Люшняк не переконали мешканців ні в чому. І пан Володимир Хімій вимушений був погодитися на повернення знятої бруківки та вкладення її на старі місця. До того ж він це обіцяв такими словами – «хоч завтра», але пройшло більше тижня вже і бруківка ще не вкладена.
Станом на 9.30 08.10.2018 року стара бруківка повернута не в повному обсязі, лише частково завезені сипучі матеріали під неї, а роботи ніякі не розпочаті. Крім того, він же привселюдно говорив, що держава виділила на асфальтове покриття 20 млн грн, що, як з’ясувалося, не відповідає дійсності, бо облавтодор мав виконувати роботи авансом і кошти отримати пізніше. Отже, чому ви особисто, пане Володимире, дурите теребовлянців? І ще: чому ви кажете, що немає сучасних технологій по вкладенню старої бруківки на дороги? Нині бруківку з успіхом кладуть в інших містах України, в багатьох країнах Європи, світу. Також виявилося, що за тих нібито обіцяних 20 млн грн можна було б здійснити лише, так званий, ямковий ремонт. Ще пан Хімій запевняв громадськість міста, що якщо покласти не стару бруківку, а нову, яка відповідає всім стандартам, то це буде коштувати набагато дорожче. І це виявилося, легко кажучи, неправдою. Активісти громадськості, до того ж жінки, далекі від технологій будівництва та ремонту доріг, знайшли відповіді й на ці питання та висвітлили їх в Інтернеті(посилання дивіться в кінці).
Далі група активістів громадськості району, попередньо порадившись між собою та адвокатами, за участі голови Громадської ради при Теребовлянській РДА пана Богдана Гнатюка 4 жовтня написали звернення до «Служби автомобільних доріг в Тернопільській області» Тернопільської ОДА (фото документа додається нижче).
Розповідає Яна Боднар: «5 жовтня 2018 року Олег Вітвіцький і я були в ОДА, щоб домовитись про круглий стіл з активістами. Степан Барна відмовився, цитую: “Або буде дорога, або ні, про, що тут говорити”. Він поспішав і нам поспілкуватись не вийшло. Натомість змогли потрапити на раду, очолювану першим заступником голови – Крисаком Іваном Богдановичем. Перше питання було – теребовлянська дорога. Що цікавило і було озвучено Олегом:
1. Хто був замовник проекту по капітальному ремонту?
2. Вартість проекту?
3. Чи відомо про опитування громади і чи цікавились в міської ради про результат того опитування.
4. Якщо був тендер, хто переміг і яка помісячна розбивка коштів очікувалась?
5. Чи був офіційний дозвіл на початок робіт?
6. Хто мав здійснювати технічний нагляд за проведенням робіт?
Відповідав Хімій, ми почули багато цікавого. Інформація для роздумів громаді.
Замовником виступала САД створювали тендер і двічі відповіді не було, ну не хотіли робити кавалок дороги за 20 млн. Потім за це взявся ТБЦ. А тепер УВАГА, називається це СЕРЕДНЬО-ПОТОЧНИЙ РЕМОНТ (погуглила і побачила, що то латання ямок, заміна бордюрів і зняття тонкого слою асфальту для підрівнювання дороги). Тобто, це не капітальний ремонт, який би передбачав взяття на себе повної відповідальності за результати, а поверхневий, який проводять в під’їздах і селах. Про дозвіл від громади Хімій чути не хотів і не хоче, і вперто називає громадян – купкою, там 70-80 не більше (то знову цитую). Дорога в центрі нашого міста, то власність облавтодору (якби то була об’їзна, то добре, то хай собі там Хімій кладе всі чотири смуги, але в центрі міста, тим більше, коли громада проти, він немає права того робити). Бруківку він вважає взагалі непридатною для того, щоб вона була на дорозі, хоча експертизи щодо цього проведено не було. Грошей вони перед початком робіт не мали, тобто ТБЦ робить це в кредит, а потім держава за ту “роботу” дає 20 млн.
Тепер ще одне, в 2019 році планується ремонт дороги Тернопіль – Заліщики, на який мають виділити 2 млрд гр. Невже за той період не можна було зробити ремонт і в Теребовлі, тим більше, що то “по дорозі”?
Нам сказали, бруківку на місце покладуть, але ненадовго, оскільки в 2019 маємо бути готові, що її знову пробуватимуть здерти і закатати асфальт. Якщо зараз громада свідомо візьметься до справи, маємо всі шанси вибороти право на об’їзну».
Активісти попереджують: яка б фірма не вкладала нову бруківку в Теребовлі по вулиці Князя Василька, вони, закликавши спеціаліста-моніторинга, будуть контролювати кожний квадратний метр вкладання бруківки!
На закінчення розглянемо моральний бік цієї заплутаної справи про теребовлянську бруківку.
Відразу хочеться довести до читачів антирекламу про Тернопільський облавтодор, яку він сам собі створює: діло в тому, що дана організація неодноразово заплямувала себе своєю неякісною роботою та крутійствами з коштами. Про це писалося багато статей різними авторами в різні часи і деякі з подібних публікацій є в Інтернеті.
Звернення до сучасної влади в Тернопільській області і, зокрема, до голови Тернопільської ОДА Степана Барни: Чому влада постійно ігнорує бажання українців, чому відмахується від них, посилаючись на велику зайнятість чи інші причини? Ми ж всі українці та в нас у всіх в жилах тече червона кров. І права у нас рівні, не рівні ми статками, бо у владу лізуть тепер лише для того, щоб збагатитися незаконним чином. І вишиванки високопосадовці чемно одягають на різні релігійні свята та урочистості, промовляють вишукані фрази про любов до України і т.п.
Виникає запитання: А, що Теребовля – це не частка України? Та з безлічі таких Теребовель і складається вся наша країна. Це так, без всякого сумніву! І якщо хтось махає на наше місто рукою і посилає в думках, то це стосується всієї України. І що з цього випливає? А те, що високопосадовці від влади самі себе відокремили від народу, возвели в ранг правителів, яким все дозволено. Нам не потрібна така влада, нам потрібна ТАКА, ЯКА з народом, захищає його у всіх складних перипетіях суспільного життя!
Слава Україні!!!
Які є дороги з бруківки та як їх будуть дивіться за посиланням: http://brukmaster.com.ua/
А це як подібне діялося з бруківкою у Львові: https://prolviv.com/blog/2017/12/19/istorychnu-lvivsku-brukivku-vyvoziat-v-ievropu-aktyvist/
Віктор АвЕркієв