Через що виникли черги біля ДП «Газпостач» у Тернополі
Люди очікують на повернення переплачених грошей - у Тернополі довжелезні черги біля ДП «Газпостач»
Щодня сотнi людей приходять пiд дверi установи, щоб зайняти чергу i написати заяву на повернення грошей за переплачений газ.
Жителi Тернопiльщини займають «живу» чергу, оскiльки електронної не передбачено. Приходять з 6 години ранку.
«Я приїхав близько 9-ої години ранку, люди – ще швидше. Є i такi, якi стоять вiд 6-ої години», – розповiв «Файному мiсту» тернополянин Володимир Михайлович.
Причиною ажiотажу i значних черг стало те, що за наказом Мiненерго з 1 травня до реєстру клiєнтiв «Нафтогаз» автоматично долучились понад 10 мiльйонiв українських домогосподарств.
Пiд час перерахунку виявили, що значна частина людей здiйснила переплату за травень. Автоматичний пiдрахунок у ДП «Газпостач» зробити не можуть, тому людям доводиться приходити особисто з документами й писати вiдповiднi заяви.
За словами директорки пiдприємства Галини Голоюхи, заяви про повернення коштiв подали вже понад 5 тисяч тернополян.
«Питання повернення залишкiв переплат, нарахованих сум пiльг i житлових субсидiй слiд розв’язувати, звернувшись до попереднього постачальника. На жаль, дiєвого механiзму переведення коштiв мiж компанiями не iснує» – пояснили у ГК «Нафтогаз».
Споживачi ГК «Нафтогаз» будуть отримувати послуги на умовах рiчного тарифного плану «Фiксований» за однiєю з найвигiднiших цiн на ринку — 7,96 грн/м3 (з ПДВ, без вартостi транспортування).
У соцмережах тернополяни обурюються, що доводиться стояти у чергах, аби забрати вчасно оплаченi грошi за газ.
Галина Петрик: «Люди стоять щоб оформити повернення коштiв вiд Тернопiльгаз оплату за травень . Бо у травнi газ постачав Нафтогаз, а оплату забрав Тернопiль газ, i тi що оплатили вчасно тепер мають ще проблеми! Виграють завжди боржники»
Alex Ivanenko: «Фактично цi пiдари наказують тих людей, якi своєчасно платили за газ, а тепер змушенi вистоювати черги, щоб повернути свої грошi!»
Дмитро Сан: «Стидоба…люди мають витрачати свiй час за вчасно оплаченi послуги…»
Марiя Говенко: «Якщо взяти грошi за трубу, то не треба нiяких документiв, нi згоди, а понаробляли бабла в свої кишенi, то треба моєї згоди. А iногороднi, не тернопiльськi, то куди йти?»
Тетяна Олегiвна: «Тому, що всiх перевели на Нафтогаз. А люди за останнiй мiсяць оплатили за Газпостач. Тепер повертають свої кошти, прийняти рахунки вони могли, а перевести кошти нi».
У ГК «Нафтогаз України» пiдготували розяснення на найпоширенiшi запитання вiд нових клiєнтiв:
Чи потрiбно подавати додатковi документи для переходу?
Нi, адже перехiд вiд попередньої газопостачальної компанiї вiдбувся автоматично. Водночас споживачам радять звернутися до контакт-центру Товариства для актуалiзацiї контактної iнформацiї – +38 066 300 2 888; +38 098 300 2 888; +38 093 300 2 888.
Чи були збереженi пiльги пiсля змiни постачальника?
Так, змiна постачальника не вплинула на наявнi пiльги споживача.
З якої дати слiд оплачувати рахунки?
Розрахунок за газ, спожитий з 1 травня 2022 року, має бути здiйснений на рахунки ГК «Нафтогаз України». Оплати за газ, отриманий до 30 квiтня 2022 року, мають здiйснюватися на рахунки попереднього постачальника.
Що робити з переплатою за спожитий газ?
Споживачам, якi станом на 1 травня 2022 року мали переплати, потрiбно здiйснити такi дiї:
-написати заяву на повернення переплати;
-додати копiю паспорта (1-6 сторiнки), iдентифiкацiйного номера, квитанцiї про помилкову оплату, довiдку з банку з реквiзитами карткового рахунку (може бути автоматично згенерована у мобiльному додатку банку, повинна мiстити IBAN карткового рахунку);
-надiслати пакет документiв на адресу для листування попереднього постачальника.
Що робити, якщо попереднiй постачальник продовжує надсилати рахунки?
Споживачi отримуватимуть два окремi платiжнi рахунки.
Перший – вiд ГК «Нафтогаз України» за спожитий газ.
Другий – вiд мiсцевих операторiв газорозподiльних мереж (операторiв ГРМ) за його транспортування.
Водночас громадян просять iнформувати про зловживання з боку попереднiх газопостачальних компанiй. Наприклад, якщо вони продовжують надсилати рахунки чи вимоги оплатити послуги споживання газу, починаючи з 1 травня 2022 року.
Про такi випадки ГК «Нафтогаз України» просить повiдомляти листом на client@gas.ua.
Чи зберiгся номер особового рахунку?
Нi, оскiльки компанiї використовують рiзнi iнформацiйнi системи. Дiзнатися номер особового рахунку можна такими способами:
-на сайтi www.gas.ua на сторiнцi «Дiзнатись номер рахунку»;
-у чатботах GASUA у Viber, Telegram та NaftogazGasSupply у Facebook Messenger;
-на квитанцiї, яку доставить Укрпошта;
-у контакт-центрi Товариства +38 066 300 2 888; +38 098 300 2 888; +38 093 300 2 888.
Як оплатити послуги спожитого газу?
Пропонують кiлька зручних способiв оплати рахунку:
онлайн в особистому кабiнетi споживача на my.gas.ua;
у чатботах GASUA у Viber, Telegram та NaftogazGasSupply у Facebook Messenger;
через сайти та мобiльнi застосунки банкiв;
за допомогою платiжних систем (Portmone, LiqPay, EasyPay, iPay).
Особисто: через платiжнi термiнали самообслуговування; у вiддiленнях банку, Укрпошти або «Нової пошти».
Усi споживачi можуть отримати додаткову iнформацiю та консультацiї, звернувшись на електронну скриньку client@gas.ua або до контакт-центру Товариства «Нафтогаз України»: +38 066 300 2 888; +38 098 300 2 888; +38 093 300 2 888.