Більшість тернополян обрали “електронний квиток”
Це вигідно і по-європейськи, а відмовляються від електронного квитка переважно ті, хто не користується громадським транспортом
Тернополяни та гості міста дедалі активніше користуються “електронним квитком”, оскільки це вигідно, зручно і, зрештою, по-європейськи.
За даними оператора “Файної карти”, станом на кінець листопада цього року видано трохи більше 43 тис неперсоніфікованих карт і більше 92 тис персоніфікованих. Загалом видано більше 135 тисяч карт для користування “електронним квитком”, що охоплюють практично усе активне населення міста, яке часто користується громадським транспортом. Нагадаємо, що є кілька видів карт.
“Соціальна карта тернополянина – Пільгова” – персоналізована картка, видається безкоштовно пенсіонерам та іншим пільговим категоріям населення, що проживають у Тернополі, і мають право на безкоштовний проїзд у транспорті.
“Соціальна карта тернополянина» – Учнівська/Студентська” – персоналізована картка, видається учням та студентам і дозволяє сплачувати половину вартості проїзду у комунальному транспорті.
“Соціальна карта тернополянина — Загальна” – це персоналізована картка, яка видається усім, хто зареєстрований у місті Тернополі. У перспективі її власники будуть користуватися найнижчим з можливих тарифів на проїзд транспортом.
Проїзний квиток тривалого користування “Електронний гаманець” – може бути придбаний будь-ким для користування у комунальному транспорті.
Проїзний квиток тривалого користування на проїзд у тролейбусі, неперсоніфікована картка, може бути придбана будь-ким.
Крім проїзду на транспорті, перші три персоніфіковані карти, а саме “Загальна”, “Пільгова”, “Учнівська/Студентська” вже сьогодні дозволяють економити до 12 % у різних закладах, від магазинів, до аптек. Поступово перелік закладів, де приймають “карту тернополянина” зростає.
Врізка: Усі власники електронного квитка платитимуть за найнижчим тарифом
Враховуючи статистику, надану оператором, на сьогодні більше 97 % тих, хто користується громадським транспортом Тернополя мають або “карту тернополянина”, або неперсоніфікований проїзний “електронний квиток”. Усі власники електронного квитка платитимуть за найнижчим можливими тарифом.
На це варто звернути увагу зараз, оскільки з 20-грудня готівкою проїзд буде коштувати дорожче. Зрештою перехід до безготівки — це європейська практика. У Європі практично немає готівкової оплати за проїзд. Більшість сплачує або банківською картою, або спеціальним електронним квитком.
Безготівковий розрахунок дає змогу возити ВСІХ пільговиків
Безготівковий розрахунок вже зараз дає кілька суттєвих переваг. У першу чергу — це можливість перевозити БЕЗ ОБМЕЖЕНЬ пільгові категорії населення. Нагадаємо, що ще кілька років тому через постійне завищення кількості пільгових пасажирів перевізниками існувало обмеження до 6 чоловік на автобус. Сьогодні є змога чітко порахувати пасажирів і пільговиків у автобусах та тролейбусах возять без жодних обмежень. Скажімо, за останні дев’ять місяців перевезено 6 мільйонів пільговиків.
Крім того, “електронний квиток” дозволяє по можливості утримувати мінімальну ціну на проїзд за рахунок оптимізації. Адже відомо, що лише за останній рік на третину зросли ціни на бензин, і у 2,5 разів зросла вартість електроенергії. Також це можливість оновлення рухомого класу, можливість для закупівлі автобусів і тролейбусів і загального покращення якості громадського транспорту.
Хто проти безготівкового розрахунку за проїзд
Тож сьогодні, з точки зору економії та здорового глузду, користуватися “електронним квитком”, який першим в Україні впровадив Тернопіль, вигідно. Збереження готівкового розрахунку потрібно хіба не зовсім чесним перевізникам, котрі прагнуть “тримати тіньові гроші”, а також тим, хто не користується громадським транспортом. Зрештою, якщо подивимося коментарі противників електронного квитка, то натрапимо справді на тих людей, які не користуються транспортом, або користуються ним вкрай рідко. Натомість, більшість містян обирають саме електронний квиток. До 20 грудня є ще час скористатися цією послугою усім, хто і надалі хоче їздити вигідно.
Тарас Мельник